2021 Tüm Emekliler Sendikası Erdemli Şubesi’nin, dayanışma pikniğini gerçekleştirmek amacıyla Talat Göktepe Çamlık Alanı için yaptığı kullanım talebinin reddedilmesi, emekliler arasında tepkiye yol açtı. Sendika yönetimi kararı “çifte standart” olarak değerlendirirdi.
Haber Merkezi
Emekliler dayanışma pikniğinde buluştu. Etkinlik, sabah saatlerinden itibaren emeklilerin alana gelmesiyle başladı. Katılımcılar, uzun süredir artan yaşam maliyetleri, düşük emekli maaşları ve sosyal haklara erişimde yaşanan sıkıntılara dikkat çekerek, dayanışma vurgusu yaptı. Alan boyunca açılan pankartlar ve atılan sloganlarda “geçim derdi”, “adalet” ve “eşit yurttaşlık” talepleri öne çıktı. Etkinlikte konuşan Erdemli Şube Başkanı Hakan Demirel, yer konusunda tepkilerini dile getirerek, “Doğa Koruma ve Milli Parklar sorumluluğundaki Talat Göktepe Çamlık alanı kullanım talep dilekçemize: Kiracısı olduğu Erdemli Belediyesi İştirakler Müdürlüğü tarafından ‘Sendikal faaliyet ve kapasite/ kullanım oranı’ gerekçesi ile emeklilerin temsilcisi, 2021 Tüm Emekliler Sendikası'na, yani halka, yani bize izin vermediler. Aynı alanı başka bir sendikanın, 14 Haziran'da ‘Birinci Bahar Şenliği’ diye etkinliklerinde kullanıldığını, sosyal medya hesaplarından da biliyoruz. Tebrik ediyor, çalışanların ekonomik, demokratik, özlük ve sosyal hak mücadelelerini destekliyoruz. Halka açık yerler birilerinin rantı olamaz, kullanılmalı zaten. Biz ise elektriği, suyu ve tuvaleti olmayan bir alanı, mobil hizmetler ile kullanmak zorunda kaldık. Bu ayrımcılık bilinmeli, gerekli itirazlarımızı üst makamlara resmi olarak ileteceğiz. Bizlere destek veren, ziyaretimizi paylaşan, paylaştığımız tüm siyasi parti, sendika, oda, kooperatif, dernek başkanlarına, emek ve emekli dostlarımıza, emek ve demokrasi güçlerine, tüm üyelerimize yürütme kurulum adına çok teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız, iyi ki geldiniz, mücadelemiz kol kola, omuz omuza kararlılıkla sürecektir. Vergide ve gelirde adalet, emeklilerimize seyyanen zam istiyoruz. Asgari değil, insanca yaşamak istiyoruz. Kurtuluş yok tek başına, ya hep beraber ya hiçbirimiz” dedi.
